رفتن به مطلب

Professional Electronic Forum Iran

تبلیغات تجاری گروه تخصصی تعمیرکاران (تعرفه تبلیغات)

mortez1638270484

عضو انجمن
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

1 دنبال کننده

دستاوردهای mortez1638270484

تازه وارد

تازه وارد (1/11)

  • هفته اول انجام شد
  • یک ماه بعد
  • یک سال بعد

نشان های اخیر

0

اعتبار در سایت

  1. درود دوست عزیز؛ نمیدونم تا چه حد مسلط هستید؟چون توضیحاتی که کلا" ارائه شده برای اهل فن واضح هست!!و اما... در ابتدا لازم هست که شما ولتاژ DC رو پیدا کنید و با درنظر گرفتن سر مثبت و منفی که بایستی با ولتمتر مشخص کنید مثبت و منفی باطری رو بصورت صحیح به انها وصل کنی و پیشنهاد میکنم که چنانچه به این کار مسلط نیستید و قصد دارید خودتان انجام دهید حداقل از یک اهل فن کمک بگیرید تا از خسارت احتمالی جلوگیری کرده باشید. نکته ای که بایستی یاداور شوم اینه که ممکن هست علیرغم خروجی ترانس که دو سر 12 ولتی داره اما عملا" از یک سر تو مدار استفاده شده باشه و همونطور که در پست قبلی هم اشاره کردم اگر هر دوسر هم استفاده شده باشه باز هم شما میتونید با برق باطری خودرو اونو راه اندازی کنید ضمنا" از نویز و پارازیت احتمالی هم نباید غافل شوید که ان خود مقوله ای جداست موفق باشید
  2. درود دوست گرامی؛ نمیدونم تا الان مشکلتون حل شده یا خیر؟ اولا" اصلا"نه اشاره ای به مدل دستگاهتون کردید و نه به اشکالی که به ان برخوردید و مجبور به تعویض برد شدید!! علی ایحال چون من هم اسنوا مدلRBN810CD/TW دارم با ارور F9 که مربوط به المنت فریزر هست مواجه شدم که با بررسی متوجه شدم المنت سالم هست اما دستور از برد صادر نمیشه که بسراغ برد رفتم برد را کنترل کردم متوجه شدم 2 تا از ترانزیستورهای(SMD)سوختن و بایستی بوبین رله ای که مربوط به المنت بود رو جذب میکرد . به نمایندگی مراجعه کردم که نه تنها کمکی نبود بلکه درصدد خرج تراشی برام بودن علیرغم اینکه همه توضیحات رو بهشون دادم باز هم سعی داشت به من خرابیهای دیگه ای رو تحمیل کنه . به هر حال به من گفت بیار مغازه تا برات عیبشو برطرف کنم (اونم برای 2روز بعد) به من گفت برد مشکل نداره و باید المنت قسمت اواپراتور رو عوض کنی . ایشون رفت و من چون یقین داشتم که مشکل من برد هست ترانزیستورهای سوحته رو مشخص کردم که متاسفانه تو بازار موجود نبود و با مقایسه یکی از انها که تو مدار سالم بودم تونستم معادل اونا رو از روی یک برد(شیشه بالابر پراید)با توجه به شرایط پایه ها راه اندازی کنم که خدا رو شکر تا الان هم بدون هیچ مشکلی دارن کار میکنن ببخشید به درازا کشید توضیحات! اما متاسفانه بعضی وقتها افرادی پیدا میشن که از این فرصتها سوء استفاده میکنن و مصرف کننده رو بخرج میندازن و... دوست عزیز قاعدتا" شما اگر بردتون اشکال داشت بایستی ارور F1 رو دریافت میکردید که بجزء نشت و کسری گاز به خرابی برد هم مربوط میشد . حالا که سیستم شما دستکاری شده و تنها راهکار شما اینه که برد بالا رو پیدا کنی و با توجه به سوکتهای ورودی و دنبال کردن انها با حوصله و دقت و کمی ابتکار عمل(البته اگه اشنائی داشته باشی)مجددا" روال نرمال رو برای عملکرد ایجاد کنید . ضمنا" شما با توجه به شرایط دستگاه تون نمیتونید ترموستات رو بصورت دستی تنظیم کنید چون هوشمند هست تعریف میشه و این سنسورها هستن که دستورات داده شده رو عمل میکنن. عکس از پشت و روی برد مدل RBN810 رو ضمیمه کردم. موفق باشید
  3. درود با کسب اجازه از اساتید؛اینطور که متوجه شدم و شما هم اشاره به 2*12 داشتید، در عکس ضمیمه هم ترانس بکار رفته دارای دو خروجی 12v هست که تا قبل از رسیدن به کیت12v ولت Ac هست و پس از ان همونطور که یکی از دوستان اشاره داشتند با خازن و دیودهائی یکسو شده و برق 12vولت dc به مدار میرسه و شما در صورتیکه مسلط باشید میتونید با توجه به اینکه امپر باطری ماشین بالاست 12v رو به دوسری که با 12v تغذیه میشه وصل کنید و این مستلزم اینه که بدونید به چه شکلی عمل کنید تا خسارتی ببار نیارید . ضمن پوزش با توجه به محتوای تاپیک! عنوان رو هم درست انتخاب نکردید .چون تبدیل 220 به 12 یعنی نوعی اداپتور دوست بزرگوار .و میشد تیتر این باشه که طریقه راه اندازی سیستم صوتی 220 ولتی بوسیله برق 12v ماشین یا تیتری بجزء این ؟؟ ضمنا" این سیستم در زمان روشن بودن ماشین به احتمال زیاد توأم با نویز خواهد بود که برای رفع ان هم بایستی تدبیرِ دیگری بیندیشی عزیز با تشکر موفق باشید
×
×
  • اضافه کردن...